Feb 7, 2017

Storybranding

Storybranding
Storybranding. För att bygga ett starkt varumärke krävs ett bra förarbete. Vi anser att din historia är det viktigaste som finns, för dig. Det är inte förrän man dissekerat sitt företag, varumärke eller produkt som man kan börja hitta din röda tråd.
Tänk hjärta till hjärta

Tänk att man utgår från ditt hjärta, när man processat all viktigt innehåll i en brainstorm – för att hitta rätt blodomlopp (”röda tråd”) som skapar ett pirr i nervsystemet och en skön magkänsla – Som får betraktarens sinnen att gå igång och känna hjärta för din ”produkt”. ∞

Det handlar inte om att ha mest kanaler

Det handlar om att synas på rätt! Och göra det rätt. Visst det finns en handfull kanaler som är ganska självklara att finnas på. Men det är inte förrän ”historiepusslet” är lagt som vi ser vart du verkligen borde synas och höras för att få ut din röst.

Sen är den enkla biten att skapa webbsidor, trycksaker, sociala mediekanaler eller en omprofilering. Men det är en senare nöt att knäcka.

Genom att göra en storybranding får man även ett konkret verktyg och underlag till hur du borde upplevas.

Just do it*

Hör av dig när du känner dig redo att ta ditt varumärke ett steg längre. Vi lovar att storybranda sitt företag är inte bara ett klart utvecklingssteg för företaget. Det är förbannat kul och inspirerande också!

 

*Det finns gott om varumärken som har en stark storybranding. Bara man säger namnen eller deras payoff så känner man något. Känn på: 

NIKE – Just do it
Apple – Think Different
Red Bull – Ger dig vingar
OBH Nordica – Designing good life

 


~ Paizano designfilosofi ~

BE AWARE – VAR MEDVETEN
Vår arbetsfilosofi är enkel och rak på sak;
Devisen Be Aware agerar både som ett varnande finger och som en inspirerande påminnelse om att det är livsviktigt för dig och ditt företag om att vara medveten – Om din bransch, din produkt, utveckling, kund, personal, konkurrens, medier och din röda tråd.

Den dagen du slutar hänga med är början till slutet.

Det kan låta brutalt, men känner man efter finns det en stor sanning i det. Inget fel i att bara vara och njuta av vad man har. Men bekvämlighet är också vår största utvecklingsfiende. Dansa. Pausa. Dansa …

Följ mig … 
Besök och följ gärna min Facebooksida – här kan du följa det senaste som händer inom designtrender och andra inspirerande kreativa projekt runt om i världen.

 


 

written by Peter Mäkelä™

Leave a comment